|
||||||||
|
MATERIAALI
|
MATERIAALI
Kurssin
oheislukemistona käytetään pientä artikkelikokoelmaa,
joka on ostettavissa Editasta (hinta x,xx €). Artikkelit käsittelevät
samoja aihepiirejä kuin luennot ja helpottavat erityisesti luennoilta
poissa olleiden opiskelua. Huom! Artikkelit eivät korvaa luentoja.
Tenttialue: luennot, laskarit, harjoitustyöt (1. harjoitustyöstä
tulee tenttiin vain prujusta löytyvät asiat) ja Editasta ostettava
artikkelikokoelma (pruju).
Luento 1: Mitä on tietoliikennetekniikka HFT:n näkökulmasta?
Sinkkonen, Irmeli. 2004. Käytettävyys - siis mikä? Teema-artikkeli HETKY-lehdessä 1/2004. Sivut 17 - 21. (5 sivua)
Luento 2: Quality Pays Off
Oodan, A.P., Ward, K.E. & Mullee, A.W. 1997. Introduction to quality of service. Teoksessa Quality of Service in Telecommunications. The Institution of Electrical Engineers, London, UK. Sivut 1 -11. (11 sivua)
Bouch, A. & Sasse, M.A. 2001. Why Value is Everything: A User-Centered Approach to Internet Quality of Service and Pricing. In L. Wolf, D. Hutchison & R. Steinmetz [Eds]: Quality of Service - Proceedings of IWQoS 2001, pp. 49-72. Springer (Lecture Notes in Computer Science 2092). (14 sivua)
Luento 3: Käyttäjän kokemus
Kappale
Havaitseminen. Teoksessa Sinkkonen & al. Käytettävyyden
psykologia. 2002. Sivut 91 - 111.
Luento 4: Ihmisen toiminta
Kappaleet 2 & 3 (osa 1 Oppimisen tiedonhankintanäkökulma) Teoksessa Hakkarainen, Lonka ja Lipponen. 2004. Tutkiva oppiminen. Järki, tunteet ja kulttuuri oppimisen sytyttäjinä. 6.uudistettu painos. Sivut 26-42 (17 sivua)
Luento 5: Ihminen tietoliikennepalvelun käyttäjänä
Kjeldskov,
J. & Stage, J. 2004. New techniques for usability evaluation of mobile
systems. International Journal of Human-Computer Studies vol.60 (2004)
Sivut 599-620. (21 sivua)
Päivitetty 19.10.2005 MHy