|
||||||||
|
Jokainen
harjoitustyöryhmä analysoi yhden luennon. Oheinen
taulukko kertoo miten luennot jakaantuvat analyysiryhmien kesken ja
minkä ryhmän jäsenet (kukin erikseen) arvioivat minkin
ryhmän tuotoksia (LK: luentokerta jonka ryhmä analysoi, ARn:
Analyysin arvioivat ryhmät, TT: Tapaustutkimus-ryhmätyön
arvioija).
Esim. ryhmä 6
analysoi 1. luennon, ja ryhmän 6 analyysin arvioivat ryhmän 7,8 ja 9 jäsenet.
Ryhmän kokouksissa seurataan
”Ryhmätyöskentely luentoanalyysissä”
– ohjetta.
Luentoanalyysissä
ryhmä tekee luennosta miellekartan (suositeltava FreeMind-ohjelma
saatavissa Wikipediasta) ja ppt-kalvot, joissa se pohtii aihetta
ryhmäläisten luentopäiväkirjojen ja niissä
esitettyjen kysymysten/vastausten pohjalta. Ryhmä valmistautuu
esittämään materiaalinsa perjantaina 19.10
järjestettävässä luentoarviointitilaisuudessa,
jossa esitettäväksi arvotaan kustakin luentoaiheesta yksi
esitys. Esityksen kesto on noin 20 minuuttia/ryhmä. Ryhmän
ppt-kalvot palautetaan Optimaan esitystä edeltävänä
päivänä klo 20 mennessä.
Ryhmä saa arvosanan
työstään kirjalliseen ppt-materiaaliin perustuen
vertaisarviointina. Myös ryhmän tuottama miellekartta
palautetaan Optimaan, mutta vertaisarviointi tapahtuu ainoastaan
ppt-kalvojen perusteella.
Luentoanalyysin kalvojen
teemoja:
- Johdanto: päivän teemat
- Tiivistelmä luennosta: tärkeimmät käsitteet ja niiden määritelmät;
- Työn tuloksena syntynyt miellekartta (pohjana ryhmäläisten
miellekartat)
- Tärkeimpien päiväkirjoissa esille tulleiden asioiden pohdiskelua ja
teeman analysointia.
- Luennolla esitettyjen asioiden kriittistä tarkastelua; Luentokysymysten
ja vastausten analysointia
- Loppuyhteenveto luennon aiheesta
- Lähteet
Ryhmän tulee hakea verkosta lisämateriaalia argumentointinsa tueksi
käyttäen luennon käsitteitä hakusanoina. Erinomainen verkkokirjapalvelu
(kampus-alueella): http://site.ebrary.com/lib/otaniemi
Päivitetty 18.9.2007 JVa